Artikkel – Må gjøre mer for ungdom i fattige familier Ungdom som vokser opp i lavinntektsfamilier, er en oversett gruppe som bør følges opp bedre, ifølge ny rapport. Publisert: 13.12.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Forsker bekymret for pillekultur hos ungdom Stadig flere ungdommer er storforbrukere av smertestillende piller. De trenger å lære seg mer om hvordan lytte til kroppen sin, mener OsloMet-forsker Siv Skarstein. Publisert: 24.04.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Barnevernet må lytte til Facebook-protester I forskjellige protestgrupper på Facebook får barnevernet hard medfart. OsloMet-forsker Edda Stang har forsket på Facebook-gruppene og mener de kan ha viktige innspill til barnevernspolitikken. Publisert: 14.02.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Bør du velge utdanning med hodet eller hjertet? – Både fornuft og følelser er viktig når du velger høyere utdanning, sier utdanningsforsker. Publisert: 29.01.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Skoleforskernes ni råd til politikerne: Slik blir norsk skole bedre Færre tester, flere lærere og stipend til erfarne lærere er noen av rådene. Publisert: 20.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten + Praksis
Artikkel Halvparten av yrkesfagelever savner mer nyttig opplæring Elever på yrkesfag opplever at opplæringen i videregående skole ikke er yrkesrelevant i forhold til det de utdanner seg til, ifølge en ny studie. Publisert: 12.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten + Praksis
Artikkel Så mye bakterier var det i inneluften i barnehagen Det kom ikke som en overraskelse på forskerne at det var stor forskjell på inne- og uteluften i barnehagen. Men hvordan påvirker luften barnas helse? Publisert: 23.08.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Barna får for liten tid til lek Forskere og fagpersoner slår alarm og mener at barna får for lite tid til lek. De er bekymret for at barnehagen blir en arena for formell læring på bekostning av leken. Publisert: 20.09.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet