Omtale NY STUDIE: Norske lærerstudenter omfavner programmering i matematikkundervisningen – Overraskende nok viste resultatene at selv med begrenset erfaring i programmering, omfavner de fremtidige matematikklærerne denne nye dimensjonen i undervisningen, sier førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann ved Høgskolen i Østfold. Publisert: 16.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Artikkel Forskere vil gjøre det lettere for lærere og elever å forstå programmering Programmering er på full fart inn i offisielle lærerplaner helt ned på barneskolenivå. Utfordringen er at lærere har lite kunnskap om faget, noe som igjen gjør det vanskelig å lære bort. Dette ønsker forskere ved Høgskolen i Østfold å gjøre noe med. Publisert: 15.12.2022 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Artikkel Uten skjermtid lærer ikke barn å ferdes trygt på nett Skjermtid for barn og unge bør begrenses sterkt, mener Helsedirektoratet i nye anbefalinger. Samtidig trenger barn nettopp tid foran skjermen for å lære å ferdes trygt på nett. De nye rådene øker presset på foreldre og lærere til å lære barn digital dømmekraft. Publisert: 08.06.2022 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Millionstøtte til prosjekt om læring med kunstig intelligens Høgskolen i Østfold har mottatt i alt 12 millioner i støtte fra Forskningsrådet til et prosjekt som har som mål å utvikle kunstig intelligens (AI) som kan avlaste lærere og støtte elever i læringsprosess ved å analysere tekster og gi ulike typer automatiske tilbakemeldinger. Publisert: 18.08.2021 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Har forsket på barns bruk av internett Ny doktorgrad: Maja Michelsen har sett på hvordan barn håndterer sin egen virkelighet ved hjelp av tekst og teknologi. Dette gir viktig innsikt i måter å være barn på i dagens samfunn. Publisert: 17.03.2016 Hentet fra Høgskolen i Østfold