Artikkel Barnehagelærere med masterutdanning: Blir tryggere og stiller kritiske spørsmål Barnehagelærere med masterutdanning blir faglig trygge og ser ting på nye måter, viser et forskningsprosjekt. Men er barnehagene rigget for å få utbytte av kompetansen deres? Publisert: 22.08.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Evalueringen av seksårsreformen: Barna ønsker seg mer lek i klasserommet Barna i førsteklasse ønsker seg mer leketid i skoletiden, spesielt inne. Det kommer frem i en ny rapport om seksårsreformen. Publisert: 28.11.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Fagartikkel Barnebøker kan gi pusterom fra kjønnsrollene Barnehagene bør tilby mer utfordrende litteratur, mener førstelektor ved barnehagelærerutdanningen. Publisert: 17.03.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Barns medvirkning skjer i øyeblikket Anerkjent barnehageforsker oppfordrer voksne i barnehagen til å være til stede i øyeblikket og se på barna som medmennesker. Publisert: 13.01.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Voksne bør involvere seg mer i barnas lek Hvor aktivt bør voksne involvere seg i lek og andre situasjoner? Barnehageforsker har gode råd. Publisert: 19.05.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Vi trenger mer kunnskap om de små barnehagebarna Norske barnehager har et varmt og omsorgsfullt personale, men vi trenger bedre samspill mellom de ansatte og barna – særlig de yngste. Publisert: 15.01.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet