Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (3)

Artikkeltema

  • Klasseledelse (2)
  • Profesjonsforskning (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Samspill og relasjoner (1)
  • Tilpasset opplæring (1)

Artikkelkilde

  • Høgskolen i Innlandet (1)
  • Paideia (1)
  • Statped (1)

Artikkelforfatter

  • Thomas Nordahl (3)
Artikkel

Skole er best på skolen

Resultatene av en undersøkelse om vårens hjemmeskole er klare. Elevene har mye å hente inn igjen, skriver professor Thomas Nordahl.

Publisert: 28.05.2020 Hentet fra Høgskolen i Innlandet
Artikkel

Kritikken av kvantitativ forskning i pedagogikk

I en artikkel i Bedre skole 4/18 sår Klitmøller og Nielsen tvil om John Hatties forskning spesielt og om kvantitativ forskning generelt. Forfatterne hevder de har en analytisk tilnærming til denne forskningen og framsetter en rekke konklusjoner om John Hattie og kvantitativ forskning som de på ulike måter argumenterer for. I denne artikkelen blir de ulike påstandene til Klitmøller og Nielsen gjennomgått, og det argumenteres for at disse forfatterne ikke har belegg for sine påstander.

Publisert: 12.06.2019 Hentet fra Paideia 17/2019
Artikkel

Faktisk inklusjon i skolen

En sterkere målretting må til for å inkludere de elevgruppene som er i en svært sårbar posisjon.

Publisert: 04.04.2015 Hentet fra Statped
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

Følg oss på Twitter og Facebook 

 

 

Utdanningsforbundet logo