Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Omtale (4)

Artikkeltema

  • Engelsk (4)
  • Forskning og metode (1)
  • Fremmedspråk (1)
  • Muntlig språk (1)
  • Naturfag (1)
  • Norsk (1)
  • Samfunnsfag og historie (1)
  • Skriving (1)
  • Studieforberedende (1)
  • Vurdering (1)
  • Yrkesfag/Lærlingeordning (1)

Artikkelkilde

  • Høgskolen i Østfold (1)
  • UiT Norges arktiske universitet (1)
  • Universitetet i Agder (1)
  • Universitetet i Sørøst-Norge (USN) (1)

Artikkelforfatter

  • Atle Christiansen (1)
  • Jan-Henrik Kulberg (1)
  • Lise Lotte Henriksen (1)
Omtale

Ny bok om forskning og undervisning i språktilegnelse

Boka «Teachability and learnability across languages» fyller et forskningsgap ved det at den undersøker både språktilegnelse, språkundervisning og språkvurdering og testing i lys av én bestemt språkinnlæringsteori, nemlig Prosessbarhetsteorien.

Publisert: 30.06.2019 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale

Grunnskolelærerutdanningen får penger til nytt prosjekt

Etter tre forsøk får endelig Lærerutdanninga tilskudd fra Forskningsrådets program FINNUT. Til høsten starter LAB-TEd opp.

Publisert: 07.11.2018 Hentet fra UiT Norges arktiske universitet
Omtale

Alle elevane vart flinkare til å skrive

Uansett kor flinke dei var i forkant, gjekk alle elevane opp med nesten ein karakter etter undervisningsopplegget til May Olaug Horverak. Ho disputerer i desse dagar på ei doktoravhandling om skriveundervisning.

Publisert: 08.11.2016 Hentet fra Universitetet i Agder
Omtale

Doktorgrad på vurdering i engelskfaget

Tony Burner har som første i Norge tatt doktorgraden på hvordan «Vurdering for læring» praktiseres i engelskfaget i grunnskolen.

Publisert: 23.02.2016 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo