Omtale Ny bok om forskning og undervisning i språktilegnelse Boka «Teachability and learnability across languages» fyller et forskningsgap ved det at den undersøker både språktilegnelse, språkundervisning og språkvurdering og testing i lys av én bestemt språkinnlæringsteori, nemlig Prosessbarhetsteorien. Publisert: 30.06.2019 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Grunnskolelærerutdanningen får penger til nytt prosjekt Etter tre forsøk får endelig Lærerutdanninga tilskudd fra Forskningsrådets program FINNUT. Til høsten starter LAB-TEd opp. Publisert: 07.11.2018 Hentet fra UiT Norges arktiske universitet
Omtale Alle elevane vart flinkare til å skrive Uansett kor flinke dei var i forkant, gjekk alle elevane opp med nesten ein karakter etter undervisningsopplegget til May Olaug Horverak. Ho disputerer i desse dagar på ei doktoravhandling om skriveundervisning. Publisert: 08.11.2016 Hentet fra Universitetet i Agder
Omtale Doktorgrad på vurdering i engelskfaget Tony Burner har som første i Norge tatt doktorgraden på hvordan «Vurdering for læring» praktiseres i engelskfaget i grunnskolen. Publisert: 23.02.2016 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)