Omtale Ny studie om de yngste barna og språk Barns språk strekker seg langt utover det å bare gjenta kjente ord og uttrykk. En spennende ny studie ved Høgskolen i Østfold tar for seg hvordan barn opp til tre år bidrar kreativt i språklige samspill. Publisert: 25.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Barnehagen kan gjøre en forskjell for barn som strever med språk Åste Marie Mjelve Hagen, førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk forteller om språkstimulering som virker for barnehagebarn. Publisert: 12.11.2019 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Omtale Ny bok om forskning og undervisning i språktilegnelse Boka «Teachability and learnability across languages» fyller et forskningsgap ved det at den undersøker både språktilegnelse, språkundervisning og språkvurdering og testing i lys av én bestemt språkinnlæringsteori, nemlig Prosessbarhetsteorien. Publisert: 30.06.2019 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Litteraturfagets plass i skolen Noen mener at litteraturarbeidet i skolens norskfag er og bør være noe helt annet enn i høyere utdanning og akademia. Men Aslaug Fodstad Gourvennecs ph.d.-arbeid viser at skoleelever må få jobbe med litteratur på en måte som tilhører faget. Publisert: 28.04.2017 Hentet fra Lesesenteret
Omtale Nynorsk barnelitteratur i barnehagen Studenter som har arbeidet med nynorske barnebøker, blir mer positive til å lese nynorsk barnelitteratur i barnehagen senere. Publisert: 04.04.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet