Artikkel Mange elever kan ikke bruke verktøy Mange elever vet ikke hva en høvel er, og enda færre kan bruke den. Manglende kompetanse blant lærerne, for store klasser og lite penger har ført til at færre lærer tresløyd. Publisert: 20.11.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Du må lære å feile for å bli kreativ Frykt for å mislykkes og for høye forventninger blokkerer det kreative arbeidet. Publisert: 07.12.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hvorfor husker vi bedre når vi noterer med penn og papir? Mye av skrivingen foregår digitalt helt fra start på barneskolen. Professor etterlyser mer kritisk tenkning på skjermbruken. Publisert: 08.12.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Stadig flere feirer halloween Oppslutningen rundt halloween har doblet seg på få år. 31. oktober har blitt en viktig merkedag i Norge. Publisert: 28.10.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Slik kan tegning styrke kreativiteten – Alle kan tegne, og folk må kvitte seg med sin egen tegneskam, mener førstelektor Bente Fønnebø. Publisert: 04.06.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ny studie: 20 klassiske barnesanger går igjen i norske barnehager - De sangene som de voksne synger for barna er i liten grad påvirket av samfunnet for øvrig, sier høgskolelektor Liv Anna Hagen ved Barnehagelærerutdanningen på Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Publisert: 25.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hva er musikk godt for? De ønsker å utfordre stereotype oppfatninger og øke refleksjonen rundt musikkens antatte virkninger. Publisert: 04.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet