Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Søk Alle artikler Temaer Kilder
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Profesjonsetikk (2)
  • Spesialundervisning (2)
  • ADD/ADHD (1)
  • Atferd (1)
  • FAS (Faglig Administrativt Støttesystem) (1)
  • Kognitive vansker (1)
  • Lese- og skrivevansker (1)
  • Matematikk (1)
  • Motivasjon (1)
  • Stress (1)
  • Tilpasset opplæring (1)

Artikkelkilde

  • Paideia (2)

Artikkelforfatter

  • Ann-Cathrin Faldet (1)
  • Peder Haug (1)
  • Thomas Nordahl (1)
Fagfellevurdert

Kva spesialundervisning handlar om

Kva handlar spesialundervisning om, og kva funksjon har den? Artikkelen peikar på tre ulike moment som forklarar kvifor kvaliteten på opplæringa av elevar som får spesialundervisning varierer mykje.

Publisert: 23.11.2017 Hentet fra Paideia 2/2017
Fagfellevurdert

Læreres vurderinger av ulike elevgrupper i skolen

Ethvert samfunn har sine normer for normalitet og avvik. Dette uttrykkes og kategoriseres i hva som lovlig og ulovlig, rett og galt, naturlig og unaturlig, friskt og sykt, osv.

Publisert: 23.11.2017 Hentet fra Paideia 2/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

Følg oss på Twitter og Facebook 

 

 

Utdanningsforbundet logo