Omtale Barn som sliter med matte må oppdages tidlig En ny doktorgradsavhandling viser at det er viktig å identifisere elever som er i risiko for å utvikle matematikkvansker tidlig på første trinn, og dermed sette inn riktig støtte. Det er også viktig at elever som strever i matematikkfaget får hjelp som varer over tid. Publisert: 01.03.2021 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Dansk — Omtale Selvbestemmelse giver elever lyst til at lære Vi har for lengst avskaffet den dystre, gammeldagse skolen preget av kjeft, mas og styring, men det kan fremdeles være vanskelig å motivere barna til å lære. Forskningen har svarene; de må "bare" omsettes i praksis. Publisert: 07.12.2017 Hentet fra Videnskab.dk
Omtale Tverrfaglig samhandling gir flyt i behandlingsforløpet Bedre tverrfaglig samhandling, bedre tilrettelagte tjenester og flyt i behandlingsforløpet skal bidra til et bedre liv for barn og unge med nevrologiske utviklingsforstyrrelser og familiene deres. Det er målet med et prosjekt initiert av Helseetaten i Oslo. Publisert: 02.12.2017 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 3/2017
Omtale Individuell veiledning på barnetrinnet Ny doktoravhandling om hva læreren gjør når elevene arbeider individuelt i norsktimene. Publisert: 21.06.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale – Er utfordrende barn skolens avfall? Ny forskning stiller spørsmål om skolen ser på utfordrende elever som skolens avfall, som noe de helst ville vært foruten. Publisert: 24.09.2016 Hentet fra UiT Norges arktiske universitet