Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (3)

Artikkeltema

  • Matematikk (3)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Matematikksenteret (3)

Artikkelforfatter

  • Astrid Bondø (1)
  • Olaug Lona Svingen (1)
Artikkel

Matematikkløft med ambisjoner

Lærerne i Nærøysund skal i to år øve på å sette kjerneelementene ut i praksis, gjennom MAM-programmet. Halvveis ut i etterutdanningen ser de allerede en endring i undervisningen – i alle fag.

Publisert: 19.01.2022 Hentet fra Matematikksenteret
Artikkel

Hva kjennetegner god matematikkundervisning?

Matematikksenteret jobber for en undervisning som engasjerer alle - en «ambisiøs matematikkundervisning». Her kan du lese litt om hva det innebærer.

Publisert: 24.03.2021 Hentet fra Matematikksenteret
Artikkel

Hvilke strategier tror du dine elever bruker i arbeid med oppgaver om prosent?

For at alle elever skal ha utbytte av matematikkundervisningen, må du som lærer legge til rette for at elevene får mulighet til å tenke, drøfte og resonnere omkring matematiske begreper, problemer og løsningsstrategier. Gjennom matematiske samtaler blir læreren kjent med elevenes tenkning.

Publisert: 03.03.2021 Hentet fra Matematikksenteret
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo