Artikkel Samspill mellom bygg og barn Hvordan barnehagebygget er utformet, kan fremme eller hemme barnas muligheter til å være aktive deltagere i sin hverdag i barnehagen. Publisert: 08.05.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Risikolek for de yngste Første norske doktorgrad om risikolek for ett til treåringer i barnehage. Publisert: 09.03.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Mener småbarn har godt av litt lekeslåssing Klatring, jaging og krasjing. Det er lek som er bra for barna, selv om det kan ende med gråt, mener forsker. Publisert: 09.03.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Vekselbruk mellom skole og bedrift Å kombinere læring på skole og læring i bedrift gir elevene best læringsutbytte. Publisert: 01.03.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ønsker mer læringsfellesskap i lærerutdanningen Rektorer, praksislærere og lærerutdannere bør samarbeide tettere om både teori og praksis for å gi lærerstudentene et bedre læringsmiljø. Publisert: 05.02.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Kreativitet i skolen Lærere får tips til hvordan skolen kan bli mindre kjedelig. Publisert: 31.01.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Lærerstyrte skriveprosesser Ny doktorgrad viser at lærerne ikke bare bør gi elevene skriverammer eller modelltekster, men la skrivearbeidet inngå i en lærerstyrt prosess på skolen Publisert: 19.01.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Globale trender og utfordringer Amerikansk professor peker ut sju globale trender innen lærerutdanning, og finsk professor staker ut veien videre. Publisert: 13.11.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Forsker bekymret over spedbarnsforeldres mobilbruk Nina Misvær har fem konkrete råd. – Vær bevisst på mobilbruken når du er sammen med spedbarnet ditt, påpeker hun. Publisert: 01.11.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Lite fagspråk i barnehagene De er opptatt av hva styrere kan gjøre for å styrke bruk av fagspråk blant barnehagelærere. Publisert: 01.11.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet