Artikkel Kroppsøving i takt med tiden Når man forsker på lærerutdanning, må kroppsøvingsfaget også være med. Publisert: 24.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ansatte i barnehagen: Har for liten tid med de minste barna – De små barna under tre år får ikke den roen og tilstedeværelsen fra de voksne som de behøver i barnehagehverdagen, sier førsteamanuensis Nina Winger ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Publisert: 11.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten og praksis
Artikkel Hva er musikk godt for? De ønsker å utfordre stereotype oppfatninger og øke refleksjonen rundt musikkens antatte virkninger. Publisert: 04.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Tegneserier kan gi barn mer leselyst – Lærerne må prøve å finne noe som fenger barna slik at de har lyst til å lese videre, mener forsker. Publisert: 02.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten & Praksis
Omtale Lek for lekens egen skyld Hun ønsker å vise hvordan voksne kan beskytte, bekrefte og berike barns spontane lek i barnehagen. Publisert: 19.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Matematikkutdanning gir mestring Synet på egen matematikkunnskap endrer seg i løpet av lærerutdanningen. Publisert: 08.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Bybarnehagers uterom kan brukes mer Byggingeniørstudenter og barnehagelærerstudenter involveres gjennom pedagogisk romanalyse for å forbedre urbane barnehager. Publisert: 22.05.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Lesing + matematikk = forståelse Lærerutdannere mener det er en utfordring å sikre at lesing som grunnleggende ferdighet blir en naturlig del av arbeidet med matematikk på fagets premisser i skolen. Publisert: 11.05.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Skolebasert kompetanseutvikling Høgskolelektor Unni Høsøien gir tips til utviklingsprosess på egen arbeidsplass. Publisert: 27.04.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Nynorsk barnelitteratur i barnehagen Studenter som har arbeidet med nynorske barnebøker, blir mer positive til å lese nynorsk barnelitteratur i barnehagen senere. Publisert: 04.04.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Kulturarv, tradisjoner og verdier Førstelektor Halldis Breidlid skriver om hvordan kulturarv og verdier forstås og framstilles i skolens sentrale styringsdokumenter. Publisert: 28.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet