Artikkel Mer samarbeid innen yrkesfag Skal flere elever innen yrkesfag lykkes, bør yrkesfaglærerne også samarbeide med sosiale entreprenører. Samtidig må skolene bruke studentarbeidene til skoleutvikling. Publisert: 23.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Læring og opplæring i rørleggerfaget For rørleggere er det viktig å bruke tid på opplæring av lærlinger. Godt håndverk og yrkeskunnskap hever fagets status. Publisert: 13.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Standardisering av læring i barnehagen Større standardisering av mål og innhold i barnehagen snevrer inn det komplekse barnet. Publisert: 09.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Lærerstudenters oppfatning om 0,999… Er 0,999… mindre enn 1 eller lik 1? De fleste har et begrepsbilde som sier at tallet er mindre enn 1, og holder fast på det selv om matematikklæreren deres prøver å fortelle dem det motsatte. Publisert: 07.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Mat og måltider som dannelsesarena Barnelitteraturen tematiserer mat og måltider som dannelsesarena og synliggjør et mangfold av interessante figurer for barna. Publisert: 03.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Rektors ledergruppe gir merverdi I ledergruppen opplever deltakerne kompetansemestring, risikofri sone og fokus på forbedring. Publisert: 28.02.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Oppgavekulturen i norskfaget Skjønnlitteratur tolkes, mens sakprosa gjenfortelles. Oppgavekulturer utvikles over lang tid og tar også lang tid å endre. Publisert: 22.02.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Digital dømmekraft Når barn og unge er heldigitale, må arbeidet med digital dømmekraft også være en naturlig del av skolehverdagen. Publisert: 20.02.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Leseglede og partnerskap med bibliotekarer - I dagens globaliserte tidsalder bør lærere og bibliotekarer inngå partnerskap om lesing og læring. Publisert: 14.02.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel - De slapper av i timene Bruk av arbeidsplaner gjør at mye skolefaglig tid ikke blir brukt til læring, men til andre ting. Publisert: 09.02.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Historiefagets utvikling i skolen – Lærerne spilte en viktigere rolle enn vi har trodd, mener førsteamanuensis Brit Marie Hovland. Publisert: 09.12.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet