Artikkel God kvalitet er viktig for de mest sårbare barna De mest sårbare har en større risiko for å påvirkes av negative faktorer ved barnehagen, viser en studie. Publisert: 09.08.2017 Hentet fra Vetuva, Utdanningsdirektoratet 2017
Artikkel Pedagogiske ledere har en krevende dobbeltrolle Det er utfordrende å være pedagogisk leder i en barnehage. Du skal lede voksne og barn, og du skal ha ansvar for det praktiske og det pedagogiske arbeidet. Publisert: 09.08.2017 Hentet fra Vetuva 2017
Artikkel Trenger vi entreprenøriell læring i barnehagen? Entreprenøriell læring er et begrep som har kommet inn i rammeplanen for barnehagene i flere europeiske land. Er dette noe nytt, eller er det bare keiserens nye klær? Publisert: 09.08.2017 Hentet fra Vetuva, Utdanningsdirektoratet 2017
Artikkel Lek og læring er like viktig Det er viktig at vi bruker begrepet undervisning i barnehagen, selv om det smerter mange barnehagelærere i Sverige, mener forsker Pia Williams. Publisert: 03.05.2016 Hentet fra Vetuva 2016
Artikkel Barna lærer kritisk tenkning gjennom diskusjoner Barn skal lære å ta vare på seg selv, hverandre og naturen. Men hvordan kan barnehagen gi barna en begynnende forståelse for bærekraftig utvikling? Publisert: 03.05.2016 Hentet fra Vetuva 2016
Artikkel Både kropp og sinn er med når barn lærer Barns forhold til naturvitskap er nært knytt til kroppen. Barnehagelærarar må derfor vere både fysisk og kjenslebundne til stades når dei jobbar med vitskapleg utforsking i barnehagen. Publisert: 01.05.2016 Hentet fra Vetuva 2016