Artikkel Slik kan elever få mer fysisk aktivitet i teoretiske fag Stort læringstrykk i teoretiske fag er den viktigste årsaken til at fysisk aktivitet ikke prioriteres i skolen utenom kroppsøvingstimene. Det viser doktorgradsarbeidet til Ingrid Skage som disputerer for doktorgraden i utdanningsvitenskap Publisert: 29.10.2020 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora, Universitetet i Stavanger
Artikkel De voksne dominerer samlingsstunden i barnehagen Det kan gjøre det vanskeligere for barna å delta i fellesskapet. Det viser doktorgradsarbeidet til Marianne Ree som disputerer for doktorgraden i utdanningsvitenskap ved Universitetet i Stavanger 23. oktober 2020. Publisert: 22.10.2020 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora, Universitetet i Stavanger
Artikkel Difor må elevar skjøne kart og grafar Kart, grafar, statistikk og visuelle forklaringar er overalt. Greier du ikkje å bruke dei, kan du difor vere ute og køyre både geografisk og kunnskapsmessig. Publisert: 16.09.2020 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora, Universitetet i Stavanger
Artikkel Å lage podkast er god læring for elevene Elevene er ofte passive mottakere av kunnskap. Med podkast kan de selv lage innhold til undervisningen, mener forsker ved Universitetet i Stavanger. Publisert: 11.05.2020 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora, Universitetet i Stavanger
Artikkel – PP-tjenesten lar ikke elevene komme til orde Det er for mye fokus på diagnoser og tester og for lite på miljø og sammenhenger, viser den første store gjennomgangen av sakkyndige vurderinger om behov for spesialundervisning i grunnskolen. Publisert: 06.06.2018 Hentet fra forskning.no, Læringsmiljøsenteret