Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Forskningskafe (2)
  • Artikkel (1)
  • Video (1)

Artikkeltema

  • Oppvekst og levekår (4)
  • Atferd (2)
  • Demokrati og medvirkning (2)
  • Mangfold og integrering (2)
  • Psykisk helse (2)
  • Samfunnsfag og historie (2)
  • Forskning og metode (1)
  • Likestilling/kjønn/seksualitet (1)
  • Profesjonsetikk (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Samspill og relasjoner (1)
  • Selvregulering (1)
  • Spesialundervisning (1)

Artikkelkilde

  • Utdanningsforbundet (4)

Artikkelforfatter

  • Utdanningsforskning.no (4)
  • Claudia Lenz (1)
  • Pål Roland (1)
Video

Fagfornyelsen, muligheter og utfordringer for skolens forebyggende arbeid

Se Claudia Lenz forelese om arbeid med forebygging av radikalisering og voldelig ekstremisme.

Publisert: 20.01.2022 Hentet fra Utdanningsforbundet
Artikkel

Tema: Radikalisering og voldelig ekstremisme

Skolen er en viktig arena i arbeidet mot radikalisering og voldelig ekstremisme. I denne temaartikkelen har vi samlet ulike ressurser som kan være nyttige å ha for hånden i dette arbeidet.

Publisert: 18.01.2022 Hentet fra Utdanningsforbundet
Forskningskafe

Barn og unge med adferd som utfordrer (video)

I denne presentasjonen ser Pål Roland fra Læringsmiljøsenteret på ulike perspektiver knyttet til barn og unge med adferd som utfordrer.

Publisert: 26.10.2018 Hentet fra Utdanningsforbundet
Forskningskafe

Forskningskafe: Utfordrende atferd i skole og barnehage

Velkommen til straming av Utdanningsforbundets- og Utdanningsforskning.nos forskningskafe! Kveldens to temaer er oppvekstsvilkår og læreres anvendelse av forskning. Vi spør: Barn og unge med atferdsproblemer – hva gjør skolen? Hvorfor og hvordan bruker enkelte barn og unge en slik atferd som uttrykksform?

Publisert: 26.09.2018 Hentet fra Utdanningsforbundet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo