Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (5)

Artikkeltema

  • Barnehage (5)
  • Naturfag (5)
  • Høgskole og universitet (1)
  • Klima og bærekraft (1)
  • Lek (1)
  • Matematikk (1)
  • Muntlig språk (1)
  • Samfunnsfag og historie (1)

Artikkelkilde

  • Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger (2)
  • Titan.uio.no (1)
  • Universitetet i Innlandet (1)
  • Vetuva (1)

Artikkelforfatter

  • Anja Bakken (1)
  • Eivind Torgersen (1)
  • Elin Nyberg (1)
  • Ole Martin Ringlund (1)
  • Siw Ellen Jacobsen (1)
Artikkel

Dinosaurer, insekter, stjerner og planeter skal gi barnehagebarn bedre språk

Det er ikke vanskelig å få barn interessert i naturfaglige temaer. Kan man bruke denne nysgjerrigheten til å bedre språket?

Publisert: 12.01.2023 Hentet fra Titan.uio.no
Artikkel

Høgskolen med på to nasjonale forskerskoler

Norges forskningsråd har bevilget 192 millioner kroner til tolv nye nasjonale forskerskoler. To av dem er Høgskolen i Innlandet med på.

Publisert: 03.02.2022 Hentet fra Universitetet i Innlandet
Artikkel

Slik kan humler lære barn om berekraft

Ved barnehagelærarutdanninga på UiS skal studentane lære om korleis dei kan formidle berekraftig utvikling til barnehagebarn. Humler spelar ei sentral rolle.

Publisert: 27.06.2019 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Artikkel

Slik kan barnehagebarn bli miljøbevisste

Hvalen som døde med magen full av plast har fått mange til å tenke miljø. En ny studie viser hvordan vi kan lære barn i barnehagealder om miljøvern.

Publisert: 17.02.2017 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Artikkel

Både kropp og sinn er med når barn lærer

Barns forhold til naturvitskap er nært knytt til kroppen. Barnehagelærarar må derfor vere både fysisk og kjenslebundne til stades når dei jobbar med vitskapleg utforsking i barnehagen.

Publisert: 01.05.2016 Hentet fra Vetuva 2016
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo