Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (3)
  • Blogg (1)

Artikkeltema

  • Lærerutdanning (4)
  • Ny som lærer (4)
  • Høgskole og universitet (3)
  • Forskning og metode (1)
  • Læreplaner (1)
  • Overgangsfaser (1)

Artikkelkilde

  • NOKUT (4)

Artikkelforfatter

  • Kristin Vinje (1)
Blogg

Lærerutdanningene trenger tid til utvikling, ikke nye reformer

Økt kvalitet i lærerutdanningen alene vil ikke løse rekrutteringsproblemet, det må også være attraktivt å jobbe i skolen.

Publisert: 24.09.2024 Hentet fra NOKUT
Artikkel

Nyutdannede PPU-studenter som får seg lærerjobb, ønsker å bli i yrket

En fersk rapport fra NOKUT viser at flertallet av de som jobber i skolen, opplever mestring i jobben sin og ønsker å fortsette i læreryrket.

Publisert: 06.12.2022 Hentet fra NOKUT
Artikkel

Skoleledere mener ferske lektorer har god kompetanse

Mange nyutdannede lektorkandidater føler de mangler kompetanse, men lederne deres er fornøyde med hva de kan.

Publisert: 23.08.2022 Hentet fra NOKUT
Artikkel

Hvordan undervises fremtidige lektorer?

Som en del av NOKUTs evaluering av lektorutdanningene har vi undersøkt hvordan underviserne som utdanner lektorstudentene jobber.

Publisert: 09.03.2022 Hentet fra NOKUT
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo