Podcast
Nye metoder for veiledning av lærerstudenter kan gjøre overgangen til klasserommet enklere
Hva foregår i lærerstudentenes praksis? Og hva er egentlig god veiledning?
– Mer kunnskap om hva som er god veiledning kan bidra til nye måter å jobbe på i praksis, forteller forsker.
I denne episoden snakker Elise med førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforsking, Eli Lejonberg, og lektor ved Ås vidaregående skole i Follo, Kennet Grav, om veiledning av lærerstudenter og nytudannede lærere.Logo Læring.
- Programleder: Elise Koppang Frøjd.
- Produsent: Shane Colvin.
- Research: Magnus Heie og Elise Koppang Frøjd.
Les mer på UiO.no
- Forskingsprosjektet Verktøy for veiledning
- Aktueltsak: Nye metoder for veiledning av lærerstudenter kan gjøre overgangen til klasserommet enklere
- Forskerprofil av Eli Lejonberg: Profesjonell utvikling i praksis
- Aktueltsak: Hvordan følge opp studentene tettere og mer bærekraftig?