Omtale Lærerspesialister motiveres av nye utfordringer Spennende oppgaver, ønske om påfyll og faglig utvikling, og nye utfordringer, er grunner ni av ti oppgir for å ville bli lærerspesialister. Publisert: 02.02.2022 Hentet fra NIFU
Omtale God faglig utvikling og økt motivasjon for opplæring Alternative vekslingsmodeller innebærer hyppigere pendling mellom skolebasert og bedriftsbasert opplæring sammenliknet med hovedmodellen. De bidrar til tettere samarbeid mellom skole og arbeidsliv, men kan samtidig være krevende både å organisere og å gjennomføre. Publisert: 08.01.2019 Hentet fra NIFU
Omtale Økning i utdanningsforskning Omfanget av utdanningsforskningen i Norge fortsetter å øke. Totalt ble det brukt 1,38 mrd. kr på utdanningsforskning i 2015. Publisert: 11.05.2017 Hentet fra NIFU
Omtale Hva er en god modell for fagopplæring for innvandrere? Det er ikke en enkelt faktor som avgjør hva som gir en god modell for fagopplæring for innvandrere. Det er flere avgjørende faktorer, og de må virke sammen på en god måte. Publisert: 20.04.2017 Hentet fra NIFU